За даними Пошуку у блогах Яндекса, на початок літа 2014 року у ВКонтакті, Однокласниках, Фейсбуці та Твіттері зареєстровано понад 40 мільйонів українських акаунтів.
Близько 560 тисяч облікових записів у ВКонтакті припадає на Хмельницьку область. За цим показником вона на 12 місці серед регіонів України.
Проникнення ВКонтакті на Хмельниччині становить 43 % — це значить, що кількість акаунтів, зареєстрованих у цій соцмережі, дорівнює майже половині чисельності населення області за даними Держкомстату України.
Дві третини хмельничан у ВКонтакті — це користувачі віком до 25 років. Цікаво, що порівняно із середнім показником по країні хмельницькі “мешканці” ВКонтакті молодші.
Віковий склад аудиторії ВКонтакті у Хмельницькій області:
до 16 років — 22 %
16–25 років — 43 %
26–35 років — 22 %
36–45 років — 8 %
46–55 років — 3 %
56–65 років — 1 %
66 років і старші — 1 %
Серед хмельничан, які зазначили у ВКонтакті свою стать, чоловіків більше за жінок — 54 % проти 46 % відповідно. Приблизно для п’ятої частини акаунтів стать взагалі не вказано. Схожий розподіл характерний і для України в цілому.
Близько 250 тисяч облікових записів в Однокласниках зареєстровано у Хмельницькій області — за цим показником вона також 12-та серед регіонів України. Проникнення Однокласників (співвідношення кількості акаунтів і чисельності населення регіону) на Хмельниччині становить 19 %.
Найбільше хмельницьких користувачів Однокласників — майже третина — припадає на вікову групу 26–35 років. Для порівняння, у ВКонтакті найчисленніша група — від 16 до 25. У цілому аудиторія Однокласників у Хмельницькій області доросліша, ніж ВКонтакті. Якщо в останній соцмережі кількість хмельничан старших 35 років становить лише 13 відсотків, то в Однокласниках таких 38 відсотків.
Віковий склад хмельницької аудиторії Однокласників:
до 16 років — 9 %
16–25 років — 21 %
26–35 років — 32 %
36–45 років — 22 %
46–55 років — 11 %
56–65 років — 4 %
66 років і старші — 1 %
На відміну від ВКонтакті, у хмельницьких Однокласниках переважає прекрасна половина людства — 55 % жінок проти 45 % чоловіків. Але серед юних хмельничан (до 15 років включно) більше хлопців, ніж дівчат.
За кількістю акаунтів, зареєстрованих у Фейсбуці, — понад 6 тисяч — Хмельницька область лише 21-ша в Україні. Як і в багатьох інших регіонах, проникнення Фейсбука тут зовсім невелике — менше відсотка.
Як і у ВКонтакті, у хмельницькому Фейсбуці більше чоловіків. На них припадає 53 відсотки облікових записів, а на жінок — 47 відсотків. Цікаво, що в середньому по країні ситуація протилежна: жінок у Фейсбуці більше.
У Твіттері зараз налічується понад 4 тисячі акаунтів із Хмельницького та області. За цим показником регіон — 16-й у країні. Твіттеряни не зазначають свою стать, але як мінімум для половини хмельницьких профілів її можна з високою імовірністю визначити за допомогою лінгвістичних алгоритмів за іменем і прізвищем. Серед таких користувачів більше чоловіків — 57 відсотків. Відповідно, “жіночих” облікових записів — 43 відсотки.
Вочевидь, події на Євромайдані істотно вплинули на те, як українці використовують Твіттер. Якщо до листопада 2013 року щомісяця в Україні реєструвалося по 6–7 тисяч нових акаунтів, то у грудні 2013-го з’явилося 16 тисяч, а у січні 2014 року — майже 55 тисяч нових облікових записів.
Крім того, якщо два роки тому українці у середньому залишали близько 90 тисяч твітів щодня, то у часи Євромайдану ця кількість зросла до 130 тисяч. А “піковим” стало 22 лютого 2014 року — тієї суботи українські твіттеряни залишили майже 240 тисяч повідомлень.
Середня довжина твіта українською мовою — 97 символів, а російською — 75. За період Євромайдану середня довжина повідомлення російською майже не змінилася, а ось твіти українською подовшали — до 105 символів.